Een pedagogische benadering voor volwassenen, een combinatie van theorie en praktijk

Coach by board

Onze aanpak volgt jouw behoeften.

Ons doel is eenvoudig: een blijvende gedragsverandering teweegbrengen, zowel qua knowhow als qua (inter)persoonlijke vaardigheden. We ondersteunen individuen en organisaties door een verscheidenheid aan trainingen aan te bieden die voldoen aan de specifieke en praktische behoeften. Zo zijn ze beter uitgerust om de huidige werkrealiteit het hoofd te bieden en bij te dragen aan een nieuwe balans.

Een aanpak in meerdere stappen

Afhankelijk van jouw behoeften en verwachtingen, passen we onze pedagogische aanpak aan op basis van verschillende fasen, waarvan de laatste optioneel is.

1

Begrijpen

Inzicht in de verschillende concepten en mechanismen dankzij een stevige theoretische en wetenschappelijke basis.

2

Uitwisselen

Om de theoretische aspecten te verduidelijken, details en aanvullingen te geven, deelnemers te ondersteunen bij het definiëren van hun behoeften en doelstellingen.

3

Integreren

Op een interactieve, speelse en dynamische manier worden de verschillende principes en remmingen (zoals cognitieve vooroordelen en overtuigingen) weggenomen door het delen en simuleren van concrete situaties en praktische experimenten.

4

Certificeren

Op het einde van een begeleiding keer je huiswaarts met een certificaat op zak. Dit doen we via een schriftelijke en/of mondelinge test om de prestaties te valideren, met het oog op langetermijnrendement.

Focused mixed race woman wearing headphones watching webinar write notes

Aanpassing aan het nieuwe werken

Om tegemoet te komen aan de eisen van hybride en flexibel werken, worden veel trainingen klassikaal of remote gegeven.

We hebben ook een blended learning-beleid ontwikkeld op basis van een efficiënt en gebruiksvriendelijk platform.

1

Aanvankelijk gebeurt de overdracht van theoretische aspecten op een effectieve, leuke, interactieve en collaboratieve manier tussen deelnemers en trainer. Dat gebeurt op een moment dat voor de deelnemer het beste uitkomt (asynchroon).

2

In tweede instantie vindt het praktijkgedeelte face-to-face of op afstand plaats volgens onze pedagogiek in verschillende fasen (synchroon). Het feit dat eigen ervaringen, inzichten en vragen gedeeld kunnen worden met de andere aanwezigen zorgt ervoor dat de ontwikkeling van vaardigheden extra ondersteund wordt. Dat bevordert de informatie-uitwisseling tussen verschillende communities over verschillende thema’s en onderwerpen.

Balans tussen theorie en praktijk

We mikken steeds op een optimale balans tussen theorie en praktijk. Alle activiteiten voor volwasseneneducatie zijn gebaseerd op ervaring. Ook fouten maken maakt daar deel van uit. Daarom willen voorzien we ook talrijke en gevarieerde praktijkoefeningen.

Bovendien zijn alle trajecten van băo academy beschikbaar in het Frans en het Nederlands. Op verzoek kunnen bepaalde thema’s ook in het Engels en Duits worden gegeven.

adobestock_578957019-scaled_717x702_acf_cropped-1

Vragen over één van onze opleidingen of onze begeleidingstrajecten?

Contacteer ons!